FAQ

Wat zijn de prijzen voor het gebruik van de ruimtes in AMUZ?

Indien u geïnteresseerd bent om een van onze ruimtes te huren, maken wij met plezier voor u een offerte op maat op. Deze offerte wordt opgesteld op basis van de verschillende wensen van de klant. Omwille van die reden vindt u geen lijst met standaard zaalhuurprijzen terug op onze website. U mag ons echter vrijblijvend contacteren via mail of telefonisch op het nummer +32 3 292 36 84 voor meer informatie.

Welke technische voorzieningen zijn inbegrepen in de zaalhuurprijs en welke niet?

Wanneer u een van onze zalen huurt, is er een pakket van acht uur technische ondersteuning inbegrepen. We zorgen voor basisbelichting en –geluidsversterking en een technisch medewerker is stand-by tijdens uw evenement. Onze technicus zorgt ervoor dat het nodige materiaal aanwezig is en dat het naar behoren functioneert. Wilt u dat onze technicus daarnaast ook inhoudelijke of vormtechnische beslissingen neemt inzake uw evenement, dan is dit steeds vooraf met uw contactpersoon te bespreken. Hier kunnen eventuele extra kosten aan verbonden zijn.

Indien u onze zaal huurt, is het gebruik van de aanwezige technische voorzieningen (zoals spreekgestoelte, microfoons, beamer, projectiescherm, …) inbegrepen en zal er aangepaste belichting worden voorzien. Alles wat echter te rangschikken valt onder opsmuk en extra sfeerbelichting is ruim op voorhand te bespreken en ook hier zijn eventuele extra kosten aan verbonden.

Kan ik in AMUZ een privéfeest organiseren?

Het is mogelijk de grote zaal van AMUZ af te huren voor een zittende plechtigheid, zoals een huwelijk of begrafenis. Andere privé-evenementen (zoals huwelijksfeesten of recepties) zijn in de concertzaal niet toegelaten. De kleinere ruimtes (zoals de foyer) kunnen afgehuurd worden voor een lunch, receptie of diner. Gelieve er echter rekening mee te houden dat prive-evenementen ten vroegste vier maand op voorhand kunnen worden vastgelegd. Dit heeft te maken met het feit dat de gerenoveerde Sint-Augustinuskerk in de eerste plaats ter beschikking gesteld dient te worden voor culturele activiteiten. Dansfeesten en Dj’s zijn in onze locatie nooit toegelaten.

Zijn dansfeesten OF Dj’s toegelaten in AMUZ?

Omwille van de historische waarde van het gebouw, zijn de zalen van AMUZ jammer genoeg niet geschikt voor het organiseren van dansfeesten en zijn ook Dj’s niet toegestaan. Indien u geïnteresseerd bent om onze ruimtes af te huren voor een lunch, receptie of diner, kan dit wel. Indien u de gasten hierbij graag laat genieten van muziek, is het mogelijk een akoestisch of semi-akoestisch ensemble in te huren, of gebruik te maken van onze eigen muziekinstallatie voor achtergrondmuziek. De geluidsnorm die we willen hanteren is navenant: 85 dB.

 

Kan ik de catering tijdens mijn evenement laten organiseren door een eigen cateraar?

AMUZ werkt samen met een aantal externe cateraars die vertrouwd zijn met de locatie en de catering van uw evenement op een kwaliteitsvolle manier zullen organiseren. Het wordt ten zeerste aangeraden om een van deze cateraars uit te kiezen, maar indien gewenst, is het ook mogelijk een eigen cateraar te voorzien. In voorkomend geval zal u een supplement op de zaalhuurprijs betalen. Voor meer informatie over onze vaste cateraars, kan u steeds contact opnemen via zaalhuur@amuz.be of op het nummer +32 3 292 36 84 .

Welke parkeermogelijkheden zijn er in de buurt van AMUZ?

Amuz beschikt jammer genoeg niet over een privéparking, maar op zeer korte wandelafstand van onze zaal, vindt u verschillende ondergrondse parkings. Voor meer info kan u de detailpagina bereikbaarheid raadplegen.

Is AMUZ gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer?

Omwille van haar locatie in het centrum van Antwerpen, is AMUZ zeer gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Voor meer informatie, kan u de detailpagina bereikbaarheid raadplegen.

Tot hoe laat kan AMUZ in principe worden afgehuurd?

De zalen van AMUZ kunnen tot ten laatste middernacht worden gehuurd. Indien er nog extra uren na middernacht worden ingevuld door afbraak van de technici of van de cateraar, worden deze gefactureerd aan het op voorhand gecommuniceerde tarief.

Is de temperatuur in de kerk van AMUZ regelbaar?

De temperatuur in de grote zaal (kerk) van AMUZ is niet regelbaar. Met het oog op de optimale conservatie van de gerestaureerde schilderijen, houtsnijwerk e.d., worden de temperatuur en de vochtigheidsgraad  in AMUZ het jaar rond constant gehouden op respectievelijk 21°C en 55%. Het is niet toegestaan en zelfs niet mogelijk om hierop in te grijpen.

Is er WIFI beschikbaar in de zalen van AMUZ?

AMUZ beschikt over een basis wifi-netwerk in haar zalen. Indien u er vanuit gaat dat er intensief gebruik zal moeten worden gemaakt van WIFI tijdens uw evenement, moet er een externe partner worden ingeschakeld. Gelieve hierover desgevallend met ons tijdig de nodige afspraken te maken.

Zijn er plannen van de verschillende zalen beschikbaar?

Voor een standaard stoelenplan van onze concertzaal: zie zaalplan-standaard

Is het mogelijk om ons evenement op de website van inAMUZ te publiceren?

Indien u een concert of andere culturele activiteit bij ons organiseert die publiekelijk toegankelijk is, dan nemen wij dit evenement heel graag op in onze online kalender. Gelieve ons voor dit doel twee foto’s (liefst in kleur) te bezorgen, waarvan één horizontaal gekadreerde foto, evenals een korte omschrijving van de activiteit en (indien van toepassing) de concertprogrammatie en uitvoerders.

Kan de ticketverkoop voor zaalhuurconcerten verlopen via AMUZ?

Het is mogelijk om de ticketverkoop van uw concert via AMUZ te doen verlopen. Voor meer informatie kan u terecht op de pagina ticketservice.

Is het mogelijk de grote zaal te verduisteren?

Door de akoestische panelen die geplaatst zijn voor alle glasramen in de kerk, is het mogelijk de zaal volledig te verduisteren. Buiten een verduisterende functie hebben de panelen ook een effect op de nagalmtijd van de ruimte. Zowel instrumentale als vocale muziek kan op die manier in de beste omstandigheden worden uitgevoerd.