Veelgestelde vragen

Nuttige informatie aangaande uw bezoek aan AMUZ

Wellicht hebt u in deze bijzondere tijd vragen bij uw bezoek aan AMUZ. We doen ons best om u zo goed mogelijk te informeren. Informatie over veiligheid, hygiëne en de praktische organisatie vindt u hieronder. Mocht u hierover nog andere vragen hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen door te mailen naar info@amuz.be of te bellen naar 03 292 36 80.

We streven ernaar om onderstaande informatie steeds aan te passen aan de meest recente, geldende veiligheidsmaatregelen.

VEILIGHEID & HYGIËNE

Moet ik een mondmasker dragen?
Ja, we verwachten u mét mondmasker. Gelieve uw mondmasker te dragen gedurende de volledige duur van uw bezoek. We rekenen hierbij op uw verantwoordelijkheidszin. Wie een mondmasker weigert te dragen, kan de toegang ontzegd worden.

Is er mogelijkheid om de handen te ontsmetten?
Wij voorzien handgel aan de ingang van het gebouw, waar u wordt verzocht uw handen te ontsmetten.

Kan ik gebruikmaken van de vestiaire?
Voorlopig kan de vestiaire niet worden gebruikt, omdat we een aangepast circulatieplan voorzien, gebaseerd op eenrichtingsverkeer. Gelieve uw jas, paraplu enzovoort dus mee te nemen in de concertzaal. Het is eveneens niet mogelijk om gebruik te maken van de lockers.

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?
We vragen u om het gebruik van de toiletten zoveel mogelijk te beperken. Wil u toch van het toilet gebruikmaken, dan kan u dat best doen vooraleer u de zaal betreedt.

Kan ik iets drinken in de foyer voor of na een concert of voorstelling?
De foyer blijft voorlopig gesloten. Het is dus niet mogelijk om voorafgaand aan of na afloop van een concert of voorstelling iets te drinken.

Worden de concertzaal en stoelen ontsmet?
De concertzaal wordt voor en/of na elk evenement gepoetst. Hetzelfde geldt voor het podium. De stoelen worden ontsmet, evenals de deuren en deurklinken. De andere publieke ruimten worden dagelijks gepoetst.

Is er toevoer van verse lucht?
AMUZ beschikt over een permanente ventilatie met 100% verse lucht in alle publieke ruimten.

Mag ik een evenement bijwonen als ik verkouden ben?
Wij verzoeken u om niet naar AMUZ te komen als u zelf of iemand van uw gezin gezondheidsklachten (hoesten, verkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten) heeft. Als u aanwezig bent met ziektesymptomen en uw gezondheid naar inschatting van onze medewerkers een risico oplevert, dan behouden we ons het recht toe u de toegang tot de concertzaal te ontzeggen.

PRAKTISCHE ORGANISATIE

Hoe verloopt de publieksstroom?

We gebruiken een aangepast circulatieplan, gebaseerd op eenrichtingsverkeer. U komt binnen langs de publieksingang, Kammenstraat 81, en verlaat na het evenement de zaal via de kerkpoort achteraan. Om te vermijden dat er te veel mensen tegelijk toekomen, wordt er op uw toegangsticket een tijdslot vermeld of wordt door de organisator een tijdslot aan u meegedeeld (indien het een evenement zonder tickets betreft). U bent enkel welkom mits voorafgaande reservatie. U mag het gebouw betreden vanaf het uur zoals aangeven door uw tijdslot. Via signalisatie wordt aangegeven op welke plaats u op veilige afstand van elkaar kan wachten tot u de concertzaal kan betreden.

Waarom wordt er met tijdsloten gewerkt?

Afhankelijk van het moment waarop u reserveert, krijgt u een tijdslot toegewezen waarbinnen wij u in AMUZ verwachten. Om drukte te vermijden, kan u het gebouw niet betreden vóór uw tijdslot aanvangt. Een onthaalmedewerker zal uw ticket of toegangsbewijs controleren wanneer u het gebouw betreedt. Arriveert u toch eerder, dan vragen wij u om buiten te wachten op een veilige afstand van andere bezoekers en voorbijgangers. We zijn genoodzaakt deze werkwijze te hanteren, omdat er binnen onvoldoende ruimte is om een groot aantal mensen op een veilige afstand van elkaar te laten wachten.

Kan ik mijn zitplaats zelf kiezen?

U kan uw zitplaats niet zelf kiezen. Een medewerker van AMUZ of van de organisator zal u een zitplaats aanwijzen. Hierbij houden we er rekening mee dat de afstand tussen bezoekers ook steeds gewaarborgd blijft tijdens het plaatsnemen in de zaal. We vragen u om niet meer op te staan van uw zitplaats tot het einde van het evenement.

Met hoeveel personen mag je naast elkaar zitten?

In de concertzaal worden stoelen alleen of per twee geplaatst. U kan dus met maximaal twee personen naast elkaar zitten. Wil u met meer dan twee personen uit dezelfde bubbel een concert bijwonen, dan vragen wij u om meerdere bestellingen te plaatsen. Ook bij het wachten vooraleer u de zaal kan binnengaan, kan u met maximum twee personen naast elkaar staan.

Ik heb een beperking, kan ik assistentie krijgen?

Bezoekers met een beperking zijn uiteraard zoals steeds van harte welkom op onze concerten. We kunnen helaas enkel vanop afstand assistentie bieden. Mocht u meer hulp nodig hebben, dan vragen we u om samen met een huisgenoot naar het concert te komen. Meer informatie over de toegankelijkheid van onze concertlocatie vindt u hier.

Hoe wordt de veiligheid op het podium gegarandeerd?

Voor musiceren en podiumkunsten zijn specifieke veiligheidsmaatregelen van toepassing. Op en rondom het podium worden deze maatregelen nauwgezet opgevolgd. Muzikanten treden op op veilige afstand van elkaar en van het publiek.

AANKOOP VAN TICKETS (deze informatie is enkel relevant als AMUZ tickets verkoopt voor het evenement dat u bijwoont)

Hoe kan ik tickets reserveren?
Tickets reserveren doet u bij voorkeur via een onlineformulier. Mocht u geen toegang hebben tot internet of hinder ondervinden bij het plaatsen van uw reservatie, dan bent u ook welkom uw reservatie telefonisch door te geven: 03 292 36 80 op weekdagen tussen 9 en 17 uur.

Kan ik meerdere tickets kopen voor een concert?
U kan in één bestelling maximaal twee tickets per concert kopen. U kan enkel tickets kopen voor uzelf en voor één andere persoon die deel uitmaakt van uw persoonlijke bubbel. Wil u met meer dan twee personen uit dezelfde bubbel een concert bijwonen, dan vragen wij u om meerdere bestellingen te plaatsen. De reden hiervoor is dat u met maximaal twee personen naast elkaar kan zitten in de concertzaal.

Wat als ik het concert wil bijwonen met een vriend(in) die niet tot mijn persoonlijke bubbel behoort?
Wil u tickets kopen voor een vriend(in) die u graag vergezelt, maar die geen deel uitmaakt van uw persoonlijke bubbel? Gelieve dan een afzonderlijke bestelling te plaatsen op naam van uw vriend(in) en met vermelding van de contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer) van deze persoon. In de zaal (en tijdens het wachten) moet u plaatsnemen op afstand van elkaar.

Waarom mag ik op mijn naam geen kaartjes bestellen voor personen die niet tot mijn persoonlijke bubbel behoren?
Als een besmet persoon een concert in AMUZ zou hebben bijgewoond, moeten wij in het kader van contactonderzoek de namen en contactgegevens (telefoon, e-mail) verstrekken van alle andere aanwezigen op het concert. Als u een kaartje koopt voor een metgezel uit uw persoonlijke bubbel, engageert u zich ertoe hem/haar te informeren als u wordt gecontacteerd. Maar als uw metgezel niet tot uw persoonlijke bubbel behoort, moeten we zijn/haar contactgegevens ontvangen bij de bestelling.

Hoe verloopt de betaling?
Nadat wij uw reservatie hebben ontvangen, verwerken we die in ons ticketsysteem. U kan betalen via overschrijving, dan krijgt u een bevestigingsmail toegestuurd met de betalingsgegevens. Nadat u de betaling via overschrijving hebt uitgevoerd, sturen we u de tickets toe.

Opdat we u de betaalde tickets vooraf zouden kunnen toesturen, vragen we om uw tickets ten laatste drie werkdagen voorafgaand aan het concert te reserveren en te betalen (als u e-tickets kiest). Als u de tickets per post wenst te ontvangen, dan dienen we de betaling minstens vijf dagen voorafgaand aan het concert ontvangen te hebben.

Kan ik punten van mijn A-kaart verzilveren bij de reservatie van mijn tickets?
Het verzilveren van A-kaartpunten is voorlopig niet mogelijk.

Hoelang worden mijn contactgegevens bewaard en waarvoor worden ze gebruikt?
Uw persoonlijke gegevens worden enkel gebruikt voor het verstrekken van informatie aangaande het concert waarvoor u een ticket kocht of in het kader van contactonderzoek, en worden slechts gedurende 30 dagen na het concert bewaard, tenzij u ermee instemt om in ons klantenbestand opgenomen te worden.

Kan ik nog een kaartje kopen aan de kassa?
Alle tickets moeten vooraf worden gereserveerd. Het is niet mogelijk om aan de balie voorafgaand aan het concert nog een ticket te kopen. Alle gereserveerde tickets moeten ook van tevoren betaald zijn, zodat we ze u kunnen toesturen.

Wordt er gewerkt met een wachtlijst?
Als u een ticket reserveert voor een concert waarvoor geen tickets meer beschikbaar zijn, dan plaatsen we u op een wachtlijst en brengen we u daarvan op de hoogte. Mocht een andere klant een ticket annuleren of mochten er bijkomende plaatsen ter beschikking kunnen worden gesteld (bijvoorbeeld naar aanleiding van een versoepeling van de veiligheidsmaatregelen), dan brengen we u daarvan op de hoogte en kan u het concert alsnog bijwonen.

Wat als een concert waarvoor ik een ticket kocht alsnog wordt geannuleerd?
Als een concert onverhoopt zou moeten worden geannuleerd, kan u kiezen voor een tegoedbon of terugbetaling van uw ticket(s).

Kan ik aan de balie terecht met vragen over mijn ticket?
De balie blijft voorlopig gesloten. Gelieve vragen over uw ticket zoveel mogelijk vooraf te stellen via telefoon (03 292 36 80) of e-mail (tickets@amuz.be). Op het moment van uw concertbezoek kan een onthaalmedewerker u te woord staan, mocht u toch nog een vraag hebben.